In cadrul evenimentului BMW M Drive Tour, eveniment dedicat posesorilor de BMW M, a fost lansat oficial BMW M6 Gran Coupe. Pe o pista a aeroportului Baneasa, grupul select de 150 de invitati au avut ocazia sa testeze cateva dintre cele mai rapide si mai puternice modele construite pana acum de BMW: BMW M3, BMW M5, BMW X6 M sau BMW M6 Coupe Cabriolet. Nu a fost lasat la o parte nici noul venit BMW M6 Gran Coupe.
Participantii au mai avut acces si la alte modele, printre care BMW M6 Coupe de 560 CP care atinge 100 km/ora in doar 4,1 secunde sau primul model de BMW M cu tractiune integrala si motor turbo, BMW X6 M.
Ca o curiozitate, evenimentul a totalizat nu mai putin de 4335 CP care au fost “struniti” de pilotul Claudiu David, singurul din tara noastra cu experienta pe plan international in BMW Driving Experience.
Ca partener tehnic al evenimentului, producatorul de anvelope GOODYEAR DUNLOP TIRES ROMANIA a echipat modelele testate cu anvelope DUNLOP de ultima generatie, care sa sublinieze performanta si puterea masinilor BMW, atat pe carosabil umed cat si pe cel uscat.
Inaugurat in 1978 sub numele BMW Driver Training, actualul program de testare BMW Driving Experience este cea mai veche scoala de pilotaj pe care un producator auto a dezvoltat-o. In Romania s-a ajuns deja la a treia editie consecutiva in care se prezinta si se testeaza cele mai sportive modele ale marcii BMW. Cu o cota de piata foarte mare in Romania, BMW si BMW M Performance au livrat de la inceputul anului un total de 30 de modele iar in primele 4 luni ale anului, 7 unitati.
Cel mai nou membru al familiei M care se lanseaza pe piata romaneasca este BMW M6 Gran Coupe care cu un pret de 114.000 de euro fara TVA este cu siguranta cel mai exclusiv dar si cel mai rapid model cu patru usi al producatorului german. Acceleratia de la 0 la 100 km/ora in 4,2 secunde vine sa certifice acest fapt.
Cu un motor V8 M Twin Power care produce 560 de cai putere si 412 kw, BMW M6 Gran Coupe garanteaza performantele cu care modelele M ne-au obisnuit. Varful de turatie al motorului este la 7200 rpm iar cuplul maxim al motorului de 4395 cmc este de 680 Nm. Viteza maxima este de 250 km/ora iar in cazul optiunii M Driver aceasta poate creste pana la 305 km/ora. Consumul inregistrat in ciclul de testare EU a fost de 9,9 l/100 km iar nivelul emisiilor de dioxid de carbon a fost de 232 g/km.
Transmisia tip M cu dublu ambreiaj are sapte trepte si sistemul Drivelogic. Pentru o tractiune optima, viteza este ajustata de sistemul electronic de gestiune a transmisiei. Printre sistemele de confort mai putem enumera Launch Control pentru acceleratie maxima la plecarea de pe loc, Low Speed Assistance pentru confort sporit si Auto Start-Stop pentru imbunatatirea eficientei consumului de carburant.
Desi beneficiaza de un sistem de franare de inalta performanta, BMW M6 Gran Coupe poate dispune la comanda de franele M fabricate din carbon si ceramica. Datorita noilor materiale folosite la fabricarea lor, discurile de frana ofera o rezistenta sporita la caldura si la uzura, fiind totodata si mai usoare.
Ca alternativă la sistemul standard de frânare - unul de înaltă performanţă -, BMW M6 Gran Coupé poate fi comandat şi cu frâne M din carbon şi ceramică. Realizate dintr-un nou tip de compozit cu ceramică şi fibră de carbon, discurile de frână au o mai mare rezistenţă la căldură şi la uzură, precum şi o masă redusă.
BMW M GmbH este compania care dezvolta variantele sportive ale marcii BMW. Tot aici sunt proiectate si dezvoltate variantele BMW M Performance, se desfasoara programul BMW Individual care permite personalizarea masinii la cererea clientului, de la anvelope si jante pana la cel mai mic detaliu de design. Sunt dezvoltate deasemenea versiunile blindate ale modelelor BMW si bineinteles, cursurile scolii de pilotaj BMW Driving Experience.
In incheiere dorim sa va prezentam cateva repere istorice ale BMW M:
1972 – ia fiinta BMW Motorport GmbH condusa de Jochen Neerpasch
1973 – are loc lansarea modelului BMW 3.0 CSL si sunt prezentate primele masini sub sigla M
1978 – se deschide prima scoala de pilotaj patronata de un producator de automobile, BMW Fahrer Training; are loc lansarea modelului BMW M1, primul BMW cu motor central
1984 – lansarea primei generatii de BMW M5
1986 –iese pe piata BMW M3, touring car-ul cu cel mai mare succes pe plan mondial
1991 – McLaren F1 primeste motorul V12
1992 – ia nastere programul de personalizare BMW Individual
1993 – compania BMW M isi schimba denumirea in BMW M GmbH
1996 – se lanseaza BMW Motorsport Ltd.
1997 – se monteaza prima cutie de viteze SMG Drivelogic pe un model M
1997, 1998 – are loc lansarea modelelor BMW Z3 M Coupe si BMW Z3 M Roadster
2003 – este lansat BMW M3 E46 CSL, poate cea mai cunoscuta editie speciala M3, primul BMW pe care s-a folosit fibra de carbon
2007 – debuteaza actuala generație BMW M3 pe care se monteaza pentru prima oara motorul V8
2009 – ies la rampa primele M-uri cu tractiune 4x4 si motor turbo: BMW X5 M și BMW X6 M
2011 – sunt lansate BMW Seria 1 M Coupe și cea mai noua generatie BMW M5
2012 – se introduce o noua categorie de modele, BMW M Performance, aflata intre echiparea M si echiparea de serie. Din aceasta categorie fac parte BMW M135i, BMW M550d dar si BMW X5 M50d sau BMW X6 M50d
2012 – are loc lansarea noilor modele BMW M6 Coupe și Cabriolet.