Odata cu ultima idee de la Pirelli, orice programare pentru schimbarea anvelopelor in cadrul retelei oficiale se poate face direct de la birou sau de acasa iar clientul va putea observa toata operatiunea direct dintr-o camera confortabila amplasata in interiorul spatiului de montaj.
Acestea sunt doar o parte dintre ideile care schiteaza noul concept denumit Driver Center in Europa pe care cei de la Pirelli vor sa il extinda tuturor dealerilor exclusivi la nivel mondial. Astfel, sistemul de distrbutie al celor de la Pirelli va beneficia de o interfata mai noua, inovatoare dar si de o gama mai extinsa de servicii.
Acest nou proiect de dezvoltare a retelei internationale de distributie a anvelopelor Pirelli a fost programat sa inceapa in Rusia prin intermediul unitatilor exclusiviste din Moscova si Sankt Petersburg urmand apoi sa fie promovat si in Orientul Mijlociu prin deschiderea unui design store al brandului Pirelli in orasul Jeddah din Arabia Saudita.
Conform previziunilor, in Germania va fii inaugurat un Driver Center pe 13 septembrie la Frankfurt urmand ca si in Bonn si Dusseldorf sa se deschida alte centre similare. Va urma apoi inceputul lunii octombrie a acestui an cand va fii amenajat in Kuwait un nou centru Pirelli.
In intervalul cuprins intre 2013 si 2015, reteaua Pirelli va fii extinsa in toata Italia dar si celelalte tari in care Pirelli este acum prezent ca brand prin cele aproape 3500 de centre si reprezentante de vanzari in aceasta categorie intrand si dealerii exclusivi si punctele Driver Center. Se estimeaza de asemenea ca pentru urmatorii trei ani, numarul acestor centre sa creasca destul de mult.
Distribuitorii de anvelope Pirelli si noile Driver Center vor oferi clinetilor facilitati precum hotel pentru anvelope, sercivii de curatare si intretinere a jantelor, rezervari de anvelope online, sala de asteptare dotata cu monitoare video si acces gratuit la internet wireless. De asemenea, centrele respective vor oferi servicii premium precum preluarea autovehiculului de la client si returnarea acestuia dupa ce se incheie operatiunile pentru care a fost preluat, servicii de transfer pentru clienti si chiar vehicule de inlocuire.
Vor exista inclusiv zone pentru consilierea clientilor in vederea achizitionarii de produse si servicii noi. De altfel, fiecare dealer Pirelli va avea posibilitatea sa se adapteze cerintei pietelor locale oferind totusi servicii unice prin depasirea modului clasic de comercializare din magazinele obisnuite.
Pentru ca un astfel de centru sa isi desfasoare activitatea la cele mai inalte standarde, a fost elaborat un pachet complet de training pentru personalul care va deservi fiecare facilitate. Periodic se vor actualiza softurile pentru ca activitatea fiecarui centru sa fie cat mai eficienta si cat mai bine orientata catre client.
Noile centre Pirelli nu se vor opri doar la a oferi servicii legate de anvelope ci vor putea oferi servicii precum schimbul de ulei sau servicii de mecanica usoara. Toate aceste activitati vor fii asigurate de personal calificat, certificat de forurile competente sau chiar de contructorii auto. Proiectul pilot si-a inceput deja activitatea in Germania si va fii extins si in restul tarilor unde Pirelli are retele active de distributie.
Proiectul propriu zis poate fii aplicat si spatiilor mai mici de 50 de metrii patrati fiind insa mult mai bine pretabil locatiilor mai mari. Planul prevede mai exact zonele de consiliere-vanzare si servicii, sala de asteptare de unde clientii pot vedea in timp real lucrarile care se efectueaza la autovehiculele personale, galeria tehnologica si showroom-ul propriu zis. Totul va fi reunit intr-o atmosfera prietenoasa si primitoare, in notele de culoare specifice Pirelli care combina galbenul cu griul de aluminiu, cu albul care semnifica puritatea si tehnologia si cu negrul care denota eleganta si performanta.