Dupa ce s-a oprit la boxe de trei ori in timpul cursei, Lewis Hamilton a reusit sa castige cursa din Ungaria si sa obtina o victorie importanta pentru Mercedes. Desfasurata la o temperatura de 35 de grade, cursa de la Hungaroring pare sa fii fost una dintre cele mai fierbinti curse din acest sezon. Pe locul doi si cu doar doua opriri la boxe a terminat Kimi Raikkonen de la Lotus in timp ce liderul clasamentului general la piloti, Sebastian Vettel a terminat cursa pe locul trei.
Startul cursei s-a dat pe anvelope Pirelli P Zero soft pentru marea partea a pilotilor. Exceptie au facut Perez si Button de la McLaren, Webber de la Red Bull, Sutil de la Force India, Gutierrez de la Sauber si ambii piloti ai echipei Marussia, Bianchi si Chilton. In timpul cursei au fost folosite de asemenea si anvelopele P Zero medii.
Lewis Hamilton a intrat la boxe in turul cu numarul noua si a schimbat pe anvelope medium. Pentru urmatoarele doua tururi, Vettel a fost liderul cursei dupa care odata intrat si el la boxe, conducerea a fost preluata iarasi de Hamilton.
Mark Webber a condus si el cursa pentru cateva tururi pana cand a intrat la boxe pentru schimbul de pneuri. Plecat in cursa cu medii, a schimbat in turul cu numarul 23 tot cu medii. Jason Button a folosit insa o strategie diferita, schimband la prima oprire anvelopele medii cu cele soft.
De altfel, australianul Mark Webber a fost singurul pilot din cursa care a folosit softurile dupa ultima oprire la boxe, folosind la maxim potentialul acestora in ceea ce priveste viteza maxima. Drept urmare, desi a plecat din grila de start de pe locul 10, a reusit sa termine cursa pe locul patru. Si britanicul Jason Button a reusit o performanta asemanatoare, plecand de pe locul 13 si terminand cursa pe locul sapte.
Hamilton a mai avut opriri in tururile 31 si 50 dar fara niciun fel de probleme in ceea ce priveste pastrarea pozitiei de lider al cursei. Cel mai incisiv oponent al lui Hamilton s-a dovedit a fii Kimi Raikkonen care pe finalul cursei a reusit sa urce pe locul doi la 10 secunde de lider. Pilotii de la McLaren si Kimi Raikkonen au fost singurii piloti din top care s-au bazat pe o strategie cu doua opriri la standuri.
Directorul Pirelli Motorsport, Paul Hembery, a declarat ca din cauza temperaturilor extrem de ridicate, atat masinile cat si pneurile au fost supuse unor conditii dificile de utilizare dar ca in final s-a declarat multumit de modul in care s-au comportat ambele variante de anvelope. Acesta a mai apreciat si faptul ca spectacolul oferit de diferitele strategii folosite de echipe si numarul mare de depasiri din timpul cursei au facut cu siguranta deliciul spectatorilor.
Urmatoarea etapa de Formula 1 va avea loc intre 23 si 25 august 2013 in Belgia, pe circuitul de la Spa-Francorchamps.