Incepand din 2014, producatorul de anvelope Pirelli va reintra in WRC (Campionatul Mondial de Raliuri FIA), campionat in care s-a implicat inca din 1973 cand aceasta competitie a fost infiintata. Ultima implicare de acest gen a celor de la Pirelli a fost in perioada 2008-2010 cand producatorul a fost unic furnizor de anvelope al tuturor echipelor angrenate in cea mai prestigioasa competitie de raliuri la nivel mondial. De asemenea, cei de la Pirelli au mai sustinut si promovarea noilor piloti prin programele WRC Academy si Star Driver.
Spre deosebire de Formula 1 unde producatorul italian este furnizor unic de pneuri in acest moment, in WRC Pirelli va avea de infruntat alti trei producatori de anvelope. Este totusi binecunoscut faptul ca Pirelli are o lunga traditie in istoria sporturilor cu motor in general si o multime de trofee obtinute in cadrul acestui sport in particular, atat ca unic furnizor de pneuri cat si aflat in competitie directa cu alti producatori. Pe de alta parte, Pirelli mai sustine si alte campionate de nivel national in care a obtinut numeroase alte trofee. Pana in acest moment Pirelli are in palmares nu mai putin de 180 de victorii in campionatul mondial.
Directorul Pirelli Motorsport, Paul Hembery, a multumit celor de la Federatia Internationala de Automobilism pentru faptul ca le-a aprobat candidatura in WRC si s-a declarat extrem de incantat ca Pirelli va reveni intr-o competitie atat de cunoscuta in care se simt practic ca acasa. Acesta a mai declarat ca decizia a fost luata in urma dorintei clientilor, mai ales in conditiile in care regulamentele celor doua competitii majore, Campionatul Mondial si cel European, sunt aproape identice.
Desi nu s-a semnat inca un contract cu o echipa implicata oficial in concurs, Pirelli se va concentra totusi pe oferirea celor mai bune servicii clientilor sai si nu neaparat pe lupta pentru puncte in clasamentul general. Oficialul Pirelli s-a declarat increzator in competitivitatea si excelenta produselor care vor fii folosite pe noile generatii de masini care vor concura in WRC.
Raliurile reprezinta o provocare uriasa pentru orice producator de anvelope din cel putin doua motive majore: pneurile vor fii testate pe suprafete dintre cele mai diverse si in conditii meteo complet diferite iar pe de alta parte, ca la orice raliu, totul se desfasoara la limita aderentei iar anvelopele cu siguranta vor face diferenta.
Pirelli este cu siguranta pregatit pentru aceasta provocare si isi doreste sa fie un partener cat mai activ intr-o competitie sportiva tot mai puternica si tot mai bine promovata datorita in principal si noilor constructori auto implicati, a mai declarat Paul Hembery.
Producatorul italian isi va continua testele pe anvelopele de raliu pentru imbunatatirea performantelor modelului P Zero dedicat asfaltului si modelului Scorpion pentru macadam. Cele mai noi modele de anvelope Pirelli dedicate raliurilor combina rezistenta si performanta cu conceptul eco pentru protejarea mediului, fiind in acelasi timp conforme cu regulamentul Campionatului Mondial de Raliuri FIA (WRC).
De altfel directorul de raliuri din cadrul Federatiei Internationale de Automobilism, Jarmo Mahonen, saluta faptul ca Pirelli va reveni in aceasta competitie declarand ca intrevede un campionat strans pentru cei patru producatori de anvelope angrenati in concurs si implicit o lupta mai stransa si intre echipe.
Prima etapa de campionat din 2014 se va desfasura intre 14 si 19 ianuarie in cadrul Raliului Monte Carlo.