Ultima dimensiune de anvelope supusa testelor ADAC 2013 a fost 225/45R17. Aceasta anvelopa este foarte des folosita in echiparile masinilor din clasele superioare, incepand cu clasa medie in sus, dar si pentru masinile sport pentru care s-au adoptat indici de viteza superiori precum V (240 km/h), W (270 km/h) si Y (300 km/h).
Astfel de anvelope sunt create tinandu-se cont de faptul ca trebuie sa ofere o siguranta sporita in deplasare la viteze mari. De asemenea manevrabilitatea este un alt element prioritar in dezvoltarea acestor dimensiuni sportive.
Prin urmare, pentru testarea ADAC au fost alese nu mai putin de 19 tipuri de anvelope vara dintre care 7 au primit calificativul “BUN” si doar doua calificativul “SUFICIENT”. De remarcat ca in urma acestei testari nu au fost anvelope cotate cu calificativul “NESATISFACATOR”.
Primele sapte anvelope din clasament sunt despartite de valori foarte mici ale punctajelor, inregistrandu-se astfel o imbunatatire sesizabila in ceea ce priveste comportamentul pe teren umed. Astfel, Continental Conti Sport Contact 5 se detaseaza cu un punctaj ridicat fata de competitorii sai prin comportamentul pe carosabil ud in timp ce anvelopele Goodyear Eagle F1 Asymetric 2 exceleaza la comportamentul dinamic pe teren uscat.
Pe partea de rezistenta la uzura si performante pe sosea uscata, anvelopele Dunlop Sport Maxx RT si Michelin Pilot Sport sunt aproape la acelasi nivel fiind urmate la mica distanta de pneurile Vredestein Ultrac Vorti.
Cel mai bun raport dintre caracteristicile oferite si pretul de achizitie il reprezinta anvelopele Hankook Ventus S1 EVO K117 2 si Semperit Speed Life. Semperit de altfel s-a detasat prin rezultatele bune in materie de economie de carburant.
Din cele 10 anvelope de vara cotate cu calificativul “SATISFACATOR, cel mai bine s-a situat Uniroyal Rain Sport 2, desi toate au avut minusuri destul de importante la testarea pe teren ud. De altfel, Uniroyal a primit acest calificativ si din cauza depunctarii la capitolul rezistenta la uzura si a rezultatelor slabe pe teren uscat. Ultimul cotat la limita cu “SATISFACATOR” este NEXEN N8000 din cauza uzurii foarte accentuate.
Anvelopele High Performer Sport HS2 si Syron Race 1 Plus isi adjudeca doar calificativul “SUFICIENT” datorita comportamentului foarte slab pe carosabil ud.