Ai nevoie de anvelope noi de vara sau pentru toate sezoanele pentru masina ta sau SUV-ul tau? Data fiind selectia extrem de larga de modele de pe piata, este usor sa te ratacesti. Indiferent daca iti iei timp sa te uiti in jur sau iei o decizie in ultimul moment, aminteste-ti ca pretul este doar unul dintre factorii de luat in considerare. Aderenta, calitatea de rulare, zgomotul si durabilitatea sunt, de asemenea, importante. De multe ori merita sa cheltuiti mai multi bani pe anvelope de calitate superioara si sa aveti grija de ele decat sa cumparati anvelope ieftine de la branduri mai putin cunoscute si sa le inlocuiti dupa o perioada scurta de timp. Fara sa mai mentionam ca veti conduce si un vehicul mai sigur. Pe aceasta nota, nu ezitati sa cereti sfaturi de la un expert din magazinul local de anvelope.
Michelin Pilot Sport A/S 4
Acestea Michelin ofera o aderenta laterala exceptionala pentru unele dintre cele mai bune anvelope all season masinilor sport datorita profilului asimetric al benzii de rulare a acestora, cu cauciuc mai gros pe marginile exterioare. Compusul Extreme Silica+, inspirat de curse, joaca un rol cheie, iar durabilitatea este mentionata ca ar fi cu aproape 30 la suta mai buna decat a concurentei. De asemenea, trebuie sa tineti cont de aceasta marca de anvelope Michelin, in special profilele Defender2 si CrossClimate2.
Bridgestone Potenza RE980AS+
Alte anvelope speciale concepute cu performante de top in vedere, aceste modele de anvelope Bridgestone extrem de bine cotat ofera o tractiune remarcabila pe toate tipurile de drumuri, uscate sau umede, asigurand niveluri de control si siguranta pe care soferii exigenti le cauta. Fantele si canelurile de pe umar ajuta la evacuarea rapida si eficienta a apei. Durabilitatea benzii de rulare este greu de intrecut in segment.
Pirelli Cinturato P7 All Season Plus II
Un punct de referinta in ceea ce priveste anvelopele pentru toate sezoanele, avem aici aceste cauciucuri Pirelli care este conceput in principal pentru SUV-uri si sedanuri premium, combinand performanta cu calitatea neteda a rularii intr-un mod pe care putini altii il fac. Generatia cea mai recenta prezinta un compus de polimer nou cu silica suplimentara, rezultand in nivele mai ridicate de aderenta. Observati cele patru caneluri circumferentiale adanci si fantele laterale ultra-dense pentru evacuarea eficienta a apei si stabilitatea ridicata. De asemenea, trebuie sa tineti cont de: Scorpion Zero All Season Plus si P4 Persist Plus.
Continental ExtremeContact DWS 06 Plus
Numele se potriveste: cea mai buna anvelopa de vara a celor de la Continental face o treaba extrem de buna in mentinerea contactului cu drumul sau pista, indiferent daca conduceti o masina sau un SUV. Folosind tehnologia SportPlus si un design de banda de rulare asimetric extrem de rafinat, este cunoscuta pentru a oferi o manevrabilitate si distante de franare si mai precise decat predecesorul sau. De fapt, performanta la franare acestor anvelope Continental este una dintre principalele sale caracteristici. De asemenea, trebuie sa luati in considerare: Pure Contact LS.
Yokohama Advan Sport A/S
Iata inca o sugestie: Incercati aceasta anvelopa Yokohama, care este laudata pentru durabilitatea sa surprinzatoare si performanta remarcabila. Ca majoritatea celorlalte, are un design de banda de rulare asimetric, dar, mai important, un compus inovator numit HS-2 care optimizeaza suprafata de contact a anvelopei cu drumul si asigura o manevrabilitate mai buna impreuna cu distante de franare semnificativ mai scurte. Blocurile extra late de pe suprafata exterioara contribuie la stabilitatea deosebita in viraje. De asemenea, ar trebui sa luati in considerare: Avis Ascend GT.
Anvelope de Iarna vs. all season. Care este Diferenta?
S-ar putea sa va intrebati: pot sa las pur si simplu masina echipata cu anvelope de iarna si in primavara sau chiar mai mult pentru a evita neplacerile legate de schimbarea la un alt set de anvelope? Ei bine, stiti ca anvelopele de iarna sunt proiectate cu un compus special care ramane flexibil la temperaturi scazute (7°C sau mai putin), dar se deterioreaza mult mai repede in vreme calda. Va puteti astepta la o uzura accelerata si poate chiar o anvelopa sparta. In plus, anvelopele de iarna au o rezistenta la rulare mai mare pe drumul uscat, ceea ce duce la o calatorie mai zgomotoasa si o economie redusa de combustibil.
Apoi exista problema distantelor de franare. CAA a efectuat teste la 20°C si a descoperit ca un vehicul care circula cu 100 km/h pe un drum ud are nevoie de 93,8 metri pentru a se opri atunci cand este echipat cu anvelope de iarna, dar doar 74,3 metri cand circula pe anvelope pentru toate sezoanele. Ganditi-va la asta.
Pe scurt, trecerea de la anvelopele de iarna la anvelopele de vara sau pentru toate sezoanele atunci cand temperaturile revin la 7°C sau mai mult este o modalitate sigura de a va bucura de o experienta de conducere mai sigura si mai confortabila, economisind in acelasi timp bani.