Mai mult de o treime din defecțiunile mașinilor electrice se datorează anvelopelor și roților
Suntem obișnuiți să avem anxietate de autonomie la mașinile electrice, dar descărcarea bateriei poate să nu fie cea mai mare cauză a problemelor. Este mult mai probabil ca mașinile electrice să aibă nevoie de asistență rutieră din cauza problemelor cu anvelopele sau roțile decât epuizarea autonomiei, potrivit unei noi cercetări.
Compania de depanare LV Britannia Rescue susține că peste o treime din apelurile sale la mașinile electrice (36%) au avut de-a face cu roți. Aceasta este comparativ cu 11% pentru mașinile care au rămas fără baterie.
Greutatea mașinilor electrice afectează anvelopele
Se pare că asta se datorează adesea greutății mai mari a mașinilor electrice. Doar 16% dintre înștiințările la mașinile pe benzină și diesel au fost pentru probleme cu anvelope și roți în aceeași perioadă de timp. Problema este agravată faptul că multe mașini nu au roată de rezervă.
Producătorii de anvelope răspund prin crearea de noi anvelope care sunt mai potrivite pentru a suporta greutăți mari. Aceste anvelope noi sunt proiectate pentru a fi mai silențioase față de cele concepute in anii precedenți și în același timp pentru a avea o rezistență mult mai mică la rulare.
Noile anvelope Continental cu HL(sarcină grea) sunt concepute pentru mașini electrice. Acestea și altele ar trebui să reducă numărul de defecțiuni ale șoferilor de vehicule electrice, mai ales că această cercetare arată că problema autonomiei masinilor electrice poate să nu fie un aspect tehnic despre care să vă faceți griji. Capacitatea de încărcare a acestei anvelope HL este de 825 kg. (indicele de sarcină 101), care echivalează cu o creștere cu 10% față de standardul familiar XL de 750 kg.
Creșterea capacității de încărcare, îndeplinind în același timp cerințele clienților, a necesitat o serie de modificări atât în structura anvelopei, cât și în compusul cauciucului. „Am avut de-a face aici cu compromisuri care trebuiau rezolvate la un nivel foarte înalt”, explică dr. Stefan Habicht, care a fost responsabil de proiectul de dezvoltare pentru aceste anvelope. „În ceea ce privește construcția, am întărit talonul și am îmbunătățit conturul anvelopei pentru a reduce zgomotul din anvelopă/drum. În același timp, am optimizat și compusul modelului. Ca rezultat, am reușit să obținem o rezistență scăzută la rulare, să asigurăm o manevrabilitate precisă și să menținem kilometrajul la nivelul ridicat obișnuit.”
Aproximativ o cincime din indicațiile LV Britannia Rescue au fost pentru șoferii care nu și-au putut porni vehiculul electric acasă, fenomen cunoscut sub numele de „dead on key”. Pe de altă parte mașinile pe benzină și diesel care sunt „moarte la cheie” reprezintă puțin peste 40% din apeluri.
Directorul general al LV Britannia Rescue, Henry Topham, a declarat: „În general, mașinile electrice funcționează foarte bine și nu sunt susceptibile să sufere la fel de multe probleme ca modelele pe benzină sau diesel, dar dacă aveți o problemă, este mai probabil să fie datorată anvelopelor și în mod implicit roților.
Sursă : www.tyrereviews.com, www.continental.com