Se spune că nu ar trebui să pierzi timpul reinventând roata - nu repara ceea ce nu este stricat, nu? Dar exact asta încearcă să facă Michelin. Principalul producător de anvelope pentru automobile lucrează de peste un deceniu pentru a crea anvelope fără aer, care consideră că ar putea dura mai mult și să ofere beneficii semnificative pentru mediu.
Noile publicatii din domeniul auto au raportat mai devreme despre UPTIS (Unique Puncture-Proof Tire System) de la Michelin, pe care l-au prezentat recent pentru public la un eveniment din Munchen, Germania. În loc de presiunea aerului, anvelopa folosește în esență o serie de spițe pentru a-i conferi fermitate. Acest lucru este benefic deoarece puteți face o gaură în banda de rulare și anvelopa nu se va dezumfla. Spițele interne pot fi chiar reglate la o rigiditate specifică pentru a optimiza caracteristicile dorite, cum ar fi accelerația și frânarea.
Scăpați de grija de a face pană! Deoarece nu trebuie să vă faceți griji cu privire la perforarea anvelopelor sau umflarea insuficientă care duce la uzura timpurie, Michelin spune că UPTIS poate dura de până la trei ori mai mult decât o anvelopă obișnuită. Peste 200 de milioane de anvelope se îndreaptă către depozitul de deșeuri în fiecare an din cauza acestor probleme, potrivit companiei. Sperăm că durata de viață mai lungă nu va însemna că Michelin percepe mai mult pentru ei. Anvelopele sunt deja destul de scumpe, iar mesajele de mediu nu vor fi suficiente pentru ca mulți să le cumpere dacă costă mult mai mult decât anvelopele convenționale.
Toate acestea sună grozav, dar au trecut mai bine de 16 ani de când Michelin a prezentat pentru prima dată conceptul unei anvelope de vară fără aer. În mod clar, nu a fost ușor de perfecționat și au apărut întrebări cu privire la modul în care murdăria și alte resturi s-ar putea aduna în cavitățile anvelopei și pot cauza probleme de echilibru. Michelin a spus cel puțin că pot fi regăsite găuri în banda de rulare pentru a lăsa apa să scape.
Michelin și-a prezentat noile anvelope fără aer, despre care se spune că durează mai mult decât filtrele de aer convenționale...
În urma unui test de conducere al unui vehicul care folosea anvelope UPTIS montate pe jante, membrii publicului au raportat că experiența a fost comparabilă cu cea a conducerii cu un set obișnuit de anvelope. Acesta este, desigur, ideea: să aducem pe piață o anvelopă nouă și îmbunătățită, fără a afecta experiența utilizatorului.
Michelin pare să creadă că se apropie în sfârșit de standardele de producție cu Uptis și a încheiat un parteneriat cu GM pentru a proiecta și a începe să vândă o anvelopă fără aer pentru vehicule de pasageri „încă din 2024”. Cele două companii lucrează cu autoritățile de reglementare pentru aprobările guvernamentale pentru proiectare.