Anvelope Runflat vs Ranforsate - Ce inseamna, sunt diferente?
Incarcare cos produse
Comenzi telefonice 0310 053 053
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI
+1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute

Anvelope Runflat vs Ranforsate - Ce INSEAMNA, care sunt diferentele și alte informatii utile

 

 

Anvelope Runflat și Ranforsate - Ce înseamnă, care sunt diferențele și alte informații utile

 

Anvelopele sunt piese esențiale, care asigură efectuarea călătoriei într-un mod cât mai confortabil și mai sigur, indiferent de tipul de șosea pe care vor rula. De la apariția anvelopelor pneumatice la începutul secolului XX s-a ivit și problema legată de spargerea acestora. S-a încercat rezolvarea problemei prin folosirea unei roți de rezervă, însă mulți conducători auto nu puteau sau nu știau să pună în practică înlocuirea anvelopei sparte. Producătorii de pneuri au venit cu o soluție care să permită rularea automobilului cu pană pentru a putea ajunge în deplină siguranță, până la cel mai apropiat service auto, și anume tehnologia runflat (anvelopele puteau rula un anumit număr de kilometri, chiar dacă aveau pană). 

În articolul de mai jos vei afla ce înseamnă anvelopa runflat și anvelopa ranforsată, fie ca sunt anvelope de vara, fie ca sunt anvelope de iarnă, precum și avantajele și dezavantajele folosirii lor.

Cuprins:

1. Ce inseamna anvelope runflat - avantaje și dezavantaje
2. Ce înseamnă anvelope ranforsate

 

1. Ce inseamna anvelope runflat - avantaje și dezavantaje

 

Soluția împotriva penelor de cauciuc a început să fie căutată de ingineri încă din anii `30, când firma Michelin a prezentat o anvelopă cu o spumă specială la interior, ce permitea rularea în toate condițiile, inclusiv pe pană. Soluția nu a fost considerată viabilă din punct de vedere economic, abia în anii `70 apărând primul cauciuc de tip runflat, folosit cu adevărat în traficul cotidian. 

Anvelopele moderne de tip runflat funcționează prin întărirea laterală cu o substanță rigidă. În cazul unei pene, substanța preia greutatea automobilului și nu permite jantei să aibă contact direct cu șoseaua. Aceste cauciucuri se montează pe jante ce nu permit desprinderea în momentul în care are loc dezumflarea. 

 

Sectiune anvelope runflat

 

Avantajele folosirii unei astfel de soluții sunt clare. Dacă apare o problemă în acest sens, conducătorul auto nu va trebui să oprească pe marginea drumului, în condiții periculoase uneori, și nici să schimbe roata deteriorată cu cea de rezervă printr-o procedură destul de complicată. Astfel, se va rula în deplină siguranță, într-adevăr, cu o viteză limitată (80-90 km/h), pentru o perioadă scurtă de timp, însă suficientă pentru a ajunge la cea mai apropiată vulcanizare. 

Un alt avantaj este faptul că dacă apare o dezumflare accidentală a uneia sau a mai multor anvelope, dispare aproape în totalitate pericolul apariției unor accidente. Practic, mașină dotată în acest fel rămâne stabilă, chiar și la viteze superioare. În fine, un alt plus este că proprietarii de automobile, care le dotează cu pneuri de tip runflat, pot renunța la roata de rezervă și să câștige un spațiu prețios în portbagaj. Acest avantaj este vizibil, mai ales în cazul mașinilor de tip sport, al căror spațiu util al portbagajului este și așa destul de redus. 

Dezavantajele anvelopelor runflat sunt următoarele:

  • Cauciucul runflat costă și de două ori mai mult decât unul obișnuit;
  • Greutatea este mai mare decât a celor clasice;
  • Rularea cu o mașină dotată în acest mod este mai puțin confortabilă din cauza rigidității sporite a materialului;
  • Nu toate vulcanizările dețin echipamente necesare pentru înlocuirea anvelopelor de acest tip.

Prin cântărirea avantajelor și dezavantajelor se poate face o alegere în cunoștință de cauză, existând, însă, împrejurări în care acestea sunt recomandate, ca de exemplu pentru automobilele care vor rula în zone izolate, pe terenuri dificile, unde înlocuirea anvelopei sparte ar fi imposibilă. 

 

Anvelope Runflat - ce inseamna

 

2. Ce înseamnă anvelope ranforsate

 

Cauciucurile ranforsate sunt diferite de cele de tip runflat, deși mulți fac această confuzie. Ele se comportă asemănător anvelopelor obișnuite, dar sunt realizate în întregime dintr-un material mai rigid, ceea ce permite suportarea unor greutăți mai mari. De asemenea, se pot umfla la o presiunea superioară, făcându-le potrivite pentru mașinile de mare tonaj, destinate transportării unei greutăți superioare. Anvelopele ranforsate se diferențiază de cele runflat, pentru că nu pot fi utilizate în cazul apariției unei pene și pentru că necesită înlocuirea lor, în caz contrar jantele având de suferit, cu siguranță. 

Marcajul tehnologiei se recunoaște ușor. Este plasat pe lateralul anvelopei, sub mai multe forme, cum ar fi REINF, EXTRALOAD, XLD, RFD, RF sau, cel mai adesea, XL (extra load), marcaj care tinde să devină standard pentru cea mai mare parte a producătorilor. 

În concluzie, conducătorii auto trebuie să cunoască faptul că tehnologia anvelopelor evoluează tot mai mult și că pot beneficia de apariția unor noi tipuri de cauciucuri, care să le ofere un confort sporit la volan și nu numai.

Surse foto: Shutterstock.com; Ro.pinterest.com