Michelin și-a luat angajamentul ca, în viitor, toate componentele folosite în producerea anvelopelor să fie sustenabile. Pentru a atinge acest obiectiv, Grupul Michelin folosește tehnologia avansată în materiale de clasă inaltă, propriul său ”incubator tehnologic”, precum și parteneriatele cu diferite companii din domeniul tehnologiilor inovative.
Anvelopele Michelin produse astăzi sunt mai tehnologizate decât oricând, având în componența lor peste 200 de componente. Aceste ingrediente perfect proporționate interacționează astfel încât să ofere o performanță echilibrată între siguranță, confort și reducerea impactului negativ asupra mediului.
O mulțime de proiecte sunt deja în stadiul de implementare pentru a produce butadienă din biomasă (deșeuri de lemn, coji de orez, coceni de porumb etc) pentru a înlocui butadiena extrasă din petrol, pentru a folosi plastic regenerabil (PET), pentru a recicla polistirenul sau pentru a refolosi negrul de fum din anvelopele folosite.
Michelin dorește, de asemenea, folosirea unei cantități cât mai mici de materiale pentru producerea anvelopelor, atat a anvelopelor de vară cat si a celor de iarnă, fără a afecta însă performanța acestora. Scopul este acela de a limita impactul avut de producerea anvelopelor asupra resurselor planetei și de a îmbunătăți rezistența lor la rulare, ceea ce înseamnă reducerea emisiilor CO2.
Nu în ultimul rând, Grupul s-a angajat să transforme industria prelucrătoare a cauciucului natural într-una responsabilă cu mediul înconjurător și benefică tuturor părților implicate.
Dar, în ciuda tuturor materialelor folosite, excelența anvelopelor Michelin se datorează și ansamblelor complexe și proceselor unice de producție. Mai mult de 6000 de oameni din întreaga lume – ingineri, cercetători, chimiști, dezvoltatori – și-au luat angajamentul de a atinge ambiția Michelin, accea de a avea anvelope 100% sustenabile.
Biomasa devine cu siguranță principala sursă de butadienă, care la rândul său este o componentă "cheie" a cauciucurilor sintetice produse de Michelin. Compania produce acum butadienă din petrol.
Conform unei analize a Național Geographic Channel, o anvelopă medie de pe piaţă este formată într-o proporție de 24% din cauciucuri sintetice.
Este planificată și utilizarea în lanțul tehnologic a substanțelor extrase din deșeurile din plastic – cum ar fi ambalaje sau sticle PET.
În cele din urmă, Michelin va intensifica în sine tehnologiile de reciclare a anvelopelor uzate. Compania va extrage din acestea, de exemplu, negru de fum. În acest scop, Michelin va construi prima fabrică de reciclare în parteneriat cu compania suedeză Enviro, care a creat deja o tehnologie pentru obținerea componentelor necesare din anvelopele vechi şi uzate.
În cifre, aproximativ 30 de milioane de dolari sunt planificaţi să fie investiți în întreprindere, care va fi dată în exploatare în Chile în 2023. Fabrica va putea prelucra până la 30.000 de tone de anvelope de dimensiuni mari pe an.
Michelin vrea să imprime 3D noile anvelope!
“Va trece ceva timp, dar zilele în care ne gândim că trebuie făcut schimbul anvelopelor ar putea fi un lucru din trecut.”
Michelin lucrează la o tehnologie care ar putea fi sfârșitul „anvelopelor noi” așa cum le cunoaștem astăzi, folosind în schimb imprimante 3D pentru a readuce la viață cauciucul uzat.
Ideea face parte din „Conceptul Vizionar” al companiei, cu mai multe tehnologii inovatoare, inclusiv un pachet de roți / anvelope fără aer, anvelope din lemn și anvelope imprimate 3D.
Directorul științei și comunicării Michelin, Cyrille Roget, a declarat pentru publicația CarAdvice că ar putea aștepta încă un deceniu sau mai mult pentru imprimarea 3D industrializată corespunzător, dar echipa sa a făcut progrese semnificative.
„În același mod în care puteți vizita o stație de reîncărcare cu mașina dumneavoastră electrică, credem că aceeași situație s-ar putea aplica atunci când vine vorba de pregătirea pneurilor”, a spus el.
„În esență, imprimanta poate produce o nouă bandă de rulare pe anvelopa existentă în câteva minute ... aceasta este banda de rulare pe care o doriți - de iarnă, sport sau chiar o versiune pentru toate terenurile pentru SUV-ul dvs.”, a explicat el.
„Cel mai mare obstacol va fi instalarea unei infrastructuri de stații de refacere a benzii de rulare. Având în vedere că tehnologia 3D este, de asemenea, ecologică (adaugă doar suficient material pentru a re-umple banda de rulare a anvelopei), oferă avantaje majore în acest sens.”
O altă caracteristică a acestei tehnologii este faptul că este conectată tot timpul cu dumneavoastră, ceea ce înseamnă că șoferii vor putea accesa informații importante, cum ar fi adâncimea benzii de rulare printr-o aplicație, care ar comunica apoi cu imprimanta pentru a identifica tiparul perfect al benzii de rulare pentru carosabilul respectiv pentru acea perioadă specifică a anului.