Cei de la Citroen, au prezentat cel mai nou membru, Oli. Nu acest lucru este uimitor, ci exprimarea la adresa acestui nou model cu apelativul ”laborator de idei”. Citroen Oli își dorește a fi mașina care oferă o viziune total diferită și care este responsabilă în raport cu mediul înconjurător. Noul vehicul promite să fie un model electric, cu preț accesibil, produs din materiale durabile, cu greutate scăzută și aspect simplu.
Caracteristici
Modelul Oli are un aspect compact, similar unui Jeep. Masa acestuia se dorește să fie aproximativ 1 tonă iar acumulatorul să ofere o autonomie în jur de 400 km. Inginerii Citroen apreciază, pe baza eficienței acestui model, că mașina va fi pe primul loc în această clasă, consumul ei fiind în medie de 10kWh / 100 km, ajutată să atingă această performanță cu setul de anvelope all season de la Goodyear.
Despre acest nou model, consumul afirmat mai devreme este pur teoretic și este completat de o baterie de 40 kWh. Toată această eficiență este condiționată și de o limitare a vitezei de maxim 110 km/h.
Oficialii companiei nu au dezvăluit dacă acest nou concept va fi produs de serie, comparativ cu predecesorul Ami One care a devenit produs de serie în 2020 sub denumirea de Ami, la acest moment o variantă fiind sub numele celor de la Opel.
„Vrem să facem o declarație legată de mașinile electrice accesibile, responsabile, care emană libertate. Oli este un laborator care demonstrează că nu este complet o nebunie să țintești la asta”, a menționat Vincent Cobee.
O dată cu lansarea noului model Oil, a fost dezvăluită și noua siglă. Aceasta are un aspect foarte apropiat de cea inițială din 1919 și va fi prezentă pe modelele fabricate de la jumătatea anului 2023.
Linia futuristică a acestui concept este menținută și cu ajutorul roților. Aspectul acestor jante cu design inovator, dau impresia că mașina este pur și simplu venită din viitor.
Compania Goodyear Tire & Rubber a dezvoltat anvelopa Eagle GO pentru modelul celor de la Citroen. Acest cauciuc realizate din materiale sustenabile, este al treilea model de anvelopă prototip, creată împreună cu Citroen.
Materialul din care este compusă banda de rulare a acestei anvelope, este alcătuită din materiale recilate sau sustenabile cum ar fi ulei din floarea soarelui, rășină, siliciu din cenușă rezultată din arderea cojilor de orez și cauciuc natural.
Planul celor de la Goodyear este de înlocuire până în 2040 a uleiurilor care provin din prelucrarea petrolului, care sunt la acest moment în procesul de fabricație a anvelopelor, și înlocuirea cauciucului sintetic cu cel natural, care este produs de arborele Havea Brasiliensis, care pentru acesta se folosesc programe speciale de agricultură și cultivare.
Aceste anvelope Goodyear, care folosec siliciul din arderea cojilor de orez, componentă și a betonului armat, pot fi reînnoite, pe durata lor de viață, de două ori. Acest lucru dă speranțe companiei, că această anvelopa va putea parcurge până la 500.000 km, cu ajutorul carcasei suficient de rezistență și a benzii de rulare ce poate fi regenerată.
Anvelopele Eagle GO sunt echipate cu un senzor ce oferă informații privind starea acestora, acest lucru ajutând la diminuarea cantității de deșeuri și la sporirea eficienței printr-o menținere a presiunii și a condiției cât mai bună a anvelopei.