Dodge Charger Daytona SRT complet electric - Mai tare și mai rapid decât Dodge Muscle V8
Incarcare cos produse
Comenzi telefonice 0310 053 053
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI
+1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute

Dodge Charger Daytona SRT complet electric - Mai tare și mai rapid decât Dodge Muscle V8

 

Dodge Charger Daytona SRT complet electric - Mai tare și mai rapid decât Dodge Muscle V8

Când viitorul este atât de luminos, Dodge aruncă umbra. La un moment dat al Săptămânii Dodge Speed, marca americană de mașini a dezvăluit noile idei de afaceri pe doi ani, într-o manieră potrivită performanței mărcii.

Motorul V-8 va fi întrerupt la sfârșitul anului 2023, împreună cu versiunile Challenger și Charger, precum și cea mai recentă versiune a lui Dodge Durango SRT Hellcat. Ca parte a tranziției mărcii de performanță, de la mașini de performanță care consumă benzină, la vehicule electrice, Dodge a lansat crossover-ul Dodge Hornet 2023, mai moale, mai prietenos și mai accesibil, alimentat de motoare turbo mici și o variantă hibrid plug-in ce ruleaza din fabrică anvelope de vară cu diametrul de 17 inch.

Cu toate acestea, cea mai mare știre a venit sub o formă de concept odată cu dezvăluirea vehiculului Dodge Charger Daytona SRT Concept. Mașina electrică a uimit publicul și a câștigat internetul cu abordarea Dodge referitor la reglementările privind emisiile, corectitudinea politică și ideea adoptării vehiculelor electrice.

„Acesta nu este EV-ul pe care vor să-l aveți”, a cântat miercuri CEO-ul Dodge, Tim Kuniskis, în fața unui public live și în streaming. „Acesta este un Dodge EV”.

Superba mașină concept cu intenție de producție onorează trecutul Dodge cu o tehnologie neobișnuită pentru o mașină electrică, inclusiv un sistem de evacuare, o transmisie cu mai multe viteze și o formă de hatchback cu trei uși. Evită forma „jelly bean” pe care Kuniskis spune că proliferează astăzi în spațiul crossover-ului electric și, în schimb, deschide ușa către o nouă eră a mașinilor electrice de putere.

Iată cinci lucruri importante ale conceptului Dodge Charger Daytona SRT. 

Dodge Charger Daytona Srt electric


Design uimitor de mașină Muscle

Imaginile producătorilor de automobile nu îi fac dreptate. Transmiterea în flux virtual și răsfoirea imaginilor online nu poate fi aproape de a reproduce proporțiile sale superbe și indicațiile de mașini puternice, cu inspirația modernizată de la Dodge Charger din 1968. Capota lungă sculptată omite extractoarele de căldură și orificiile de ventilație pentru un nas care se scufundă în ceea ce Dodge numește un design R-Wing, cu două camere aero deschise care lasă aerul să alunece în sus pe capotă și peste parbrizul înclinat. Atât partea din față, cât și cea din spate sunt verticale, extinzându-se în partea de sus în stilul clasic din anii 70.

Designul acestei masini este susținut de setul de jante din aliaj de culoare închisă și care ies în evidență doar prin contrastul cu prezonul central de culoarea roșu închis.

„Acesta nu este un proiect științific. Unele mașini sunt concept. Acesta nu este", a explicat Kuniskis într-o conferință de presă cu o săptămână înainte de dezvăluire. „Toți ceilalți optează pentru un design asemănător cu două cutii, care este mai mare din cauza bateriei, băieți, știți încotro se îndreaptă acest trend. Încercăm să mergem în exact opusul acestui lucru. Aceasta este direcția viitoare privind proiectarea pentru a înlocui acele mașini.”

 

Interior Dodge electric


Aspect de hatchback

Este un coupe cu două uși. Nu, este un hatchback cu trei uși. Cu toate acestea, Dodge decide să comercializeze mașina de serie care nu poate și nu va fi un SUV crossover sau un vehicul utilitar de niciun fel. Trapa lungă și joasă a acestui concept duce la o mulțime de spațiu utilizabil. Configurația cu 2+2 locuri pare mult mai utilizabilă decât în ​​mașinile actuale, cu mai mult spațiu pentru picioare.

Transmisie multi-viteză eRupt

Aceasta este o curiozitate. Cu excepția transmisiei cu 2 trepte a lui Porsche Taycan, majoritatea vehiculelor electrice au o transmisie cu o singură viteză, deoarece puterea electrică liniară nu beneficiază de diferite rapoarte de transmisie. Lui Dodge nu-i pasă.

"Toată lumea știe că vehiculele electrice sunt rapide, chiar și cele plictisitoare sunt rapide. Cuplul instantaneu este imposibil de negat", a explicat Kuniskis. „Dar experiența viscerală a unei mașini Muscle este mai mult decât atât. Este mai mult un ferăstrău cu lanț decât un burghiu.”

Dodge nu ar dezvălui numărul de trepte din sistemul electromecanic sau cum funcționează, în afară de extragerea cuplului pentru „250 de milisecunde”, apoi adăugarea lui înapoi. Chiar dacă Kuniskis a recunoscut că va face mașina mai lentă și mai grea, există un alt element care este mai important.

„O să-l facă mai greu și va crește costurile și va aduce un plus de dezvoltare”, a spus Kuniskis într-un interviu pentru The Car Connection. „Dar va aduce, de asemenea, mult mai multă distracție pentru posesorul mașinii”.

El a sugerat că beneficiul performanței va fi o tracțiune mult mai mare în afara liniei. Ăsta e cel mai îndoielnic lucru vreodată.

Performanta pe carosabil a modelului celor de la Dodge nu poate fi etalata decat cu anvelope performante. Acest lucru nu a fost inca dezvaluit dar in viitorul apropiat este posibil sa vedem cine va fi partenerul ales.

 

Anvelope vara dodge


Sistem de evacuare cu camere Fratzonic

Și mai curios și mai polarizant este sistemul de sunet de evacuare al Daytona Charger Concept. În loc de zgomote artificiale amplificate prin sistemul de difuzoare din cabină, sistemul de evacuare cu camere, inspirat de orgile bisericii, produce până la 126 db de sunet in spatele mașinii. Kuniskis a spus că sunetul este menit să imite cadența - nu tonul sau intensitatea zgomotului produs de motorul unui Hemi V-8.

"Motivul pentru care îl numim Banshee este că, dacă te gândești la țipetele, stridentul unei banshee, este aproape ca un motor cu reacție, dar totuși nu este identic. Dar este un sunet rău", a spus el.

Producția

Hatchback-ul cu trei uși, cu prelungire joasă, onorează Dodge Charger Daytona, care a fost primul vehicul care a spart 322 km/h pe o pistă NASCAR în 1970, potrivit Dodge. Dodge nu a lansat specificații asupra conceptului, în afară de sistemul de propulsie Banshee va fi construit pe o arhitectură de 800 de volți cu nouă niveluri de putere, care cu celebrele modele de jante spitate, va încerca să ofere o autonomie cat mai ridicata. Kuniskis a sugerat că Charger Daytona SRT Concept este destinat producției.

"Dacă îl brevetezi, poate fi produs. Prin definiție, tot ceea ce am menționat că brevetăm este realizabil", a spus Kuniskis. „Aero este patentat. Sistemul de evacuare este patentat. Sistemul eRupt este patentat.”  

   

Sursa: aeceurope.com