Anvelopele WILDPEAK M/T de la Falken au avut o performanță excepțională în cursul Raliului Dakar Clasic 2022 din Arabia Saudită în această lună, ajungând la final și completând 7.500 de kilometri de alergare pe teren provocator, fără perforații în mâinile unei echipe portugheze care concurează sub structura lui. Alves Bandeira/TH-Trucks.
WILDPEAK M/T (245/75 R16) au fost montate pe Ssangyong Musso din fosta fabrică a echipei, care a fost înscris în categoria 97 Medie Intermediară. Ediția din 2022 a Dakar Classic a fost a doua desfășurare a evenimentului, care are loc pentru mașinile și camioanele de raliu dinainte de 2000 și organizat ca parte a istoricului raliu Dakar.
Nivelul concurenței pentru Alves Bandeira/TH-Trucks și anvelopele sale Falken a fost incredibil de ridicat pentru acest raliu obositor de două săptămâni, cu o listă de înscrisuri de peste 100 de mașini, de peste patru ori numărul înscris în Dakar Classic inaugural din 2021.
În timpul evenimentului, Musso de la Alves Bandeira/TH-Trucks a avut o alergare aproape ireproșabilă cu aceste anvelope până pe locul 80 în general dintre cei 121 de terminatori clasificați, luptă pe mii de kilometri de teren variabil și dificil, la temperaturi toride de la Ha’il la Jeddah.
În timp ce alergătorii Classic Dakar concurează pe un traseu ușor diferit de echipele care concurează în categoriile Dakar contemporane, este la fel de complicat atât pentru om, cât și pentru mașină. Cu toate acestea, Musso reconstruit și restaurat al echipei a supraviețuit setului periculos de etape în drum spre final. În special, echipa a îmbunătățit performanța echipei de fabrică Ssangyong în 1997, când Musso a reușit să termine doar trei etape.
În acest caz, WILDPEAK M/T-urile echipei, cu blocurile de umăr decalate pentru tracțiune superioară în afara camberului și pe teren accidentat și design agresiv al peretelui lateral superior pentru a proteja împotriva resturilor ascuțite, s-au dovedit a fi atât durabile, cât și rapide.
„Principala diferență dintre Classic Dakar și evenimentul principal este că alergăm pe mai puțin nisip și pe mai multe piste stâncoase”, a explicat conducătorul de proiect și pilotul Joao Costa. „Chiar dacă vitezele medii sunt mai mici, anvelopele sunt împinse la limite.”
A ajunge la final fără perforații cu aceste anvelope off road s-a dovedit a fi o adevărată realizare, deoarece alte echipe înscrise în eveniment s-au luptat cu alocarea anvelopelor pe tot parcursul.
„O echipă pe care o știm a epuizat stocul de anvelope înainte de ziua de odihnă”, a explicat Costa. „Cu toate acestea, am parcurs toate etapele fără nicio penalizare pentru depășirea limitelor de timp ale etapei. Ne-am îndeplinit ambițiile în această cursă grea. Ne-am distrat, nu am fost răniți și am adus acasă medalii de finisher.
„Am fost sceptic cu privire la Falken WILDPEAKs înainte de eveniment, dar după Etapa 2 am știut că era o alegere bună. A fost o adevărată cireașă de pe tort să completezi 7.200 km de alergare, dintre care 2.612 kilometri au fost pe probe speciale, fără o defecțiune a anvelopei.”
Privind în perspectivă, echipa plănuiește să facă cele 24 de ore de la Fronteira, cea mai grea cursă de anduranță off-road din Europa, unde speră să ajungă pentru prima dată la final.