Ferrari isi incepe o noua era in lumea supercarurilor cu debutul impresionant al modelului sau V12. Cu un motor V12 aspirat, fara niciun sprijin hibrid, acesta devine un adevarat colos, furnizand o putere impresionanta de 830 CP. Este cu siguranta cel mai puternic model Ferrari din istorie care se bazeaza exclusiv pe forta unui motor termic pur.
Producatorul italian prezinta inlocuitorul mult iubitului sau model 812, respectand aceeasi filozofie a performantei brute. Noul succesor se bazeaza pe acelasi principiu, extragand puterea dintr-un motor V12 de 6,5 litri, natural aspirat, care acum livreaza impresionantii 830 CP.
Design-ul revolutionar al Ferrari
Ferrari V12 primeste numele sau cu mandrie, datorita motorului V12 masiv ce ii da viata, ascuns sub capota sa lunga. Cu un aspect care atrage privirile, acesta se diferentiaza semnificativ fata de alte modele Ferrari actuale. Inspirat de celebrul 365 GTB/4 Daytona, design-ul sau promite o eleganta rafinata, depasind chiar si standardul stabilit de 812Superfast.
Tehnologie avansata in habitaclul luxos
Interiorul lui Ferrari V12 impresioneaza cu tehnologie de varf si lux desavarsit. Trei ecrane imense domina cockpit-ul, oferind o experienta de conducere pe masura. Cel mai mare dintre ele, cu o diagonala de 15,6 inch, serveste ca instrument de bord, in timp ce ecranul central de infotainment, de 10,25 inch, asigura conectivitatea si divertismentul. Al treilea display, montat in fata pasagerului, cu o diagonala de 8,8 inch, permite accesul la informatii vitale precum viteza masinii si turatiile motorului.
Evolutie tehnologica
Ferrari demonstreaza angajamentul sau fata de traditia motorului V12 prin lansarea noului sau model V12, echipat cu o versiune revizuita a celebrului propulsor de 6,5 litri, regasit si pe predecesorul sau, 812. Actualizarile aduse acestui motor emblematic sunt impresionante, incluzand biele din titan ce reduc masa rotationala cu 40% comparativ cu bielele din otel. De asemenea, Ferrari a implementat un nou aliaj de aluminiu pentru pistoane si a optat pentru un arbore cotit reechilibrat si mai usor, reducand astfel coeficientul de frecare al componentelor.
Performante exceptionale
Imbunatatirile aduse sistemului de admisie si optimizarea software-ului pentru un cuplu mai consistent in functie de treapta de viteza selectata confera noului Ferrari V12 un nivel de performanta exceptional. Acest motor V12 de 6,5 litri este cuplat la o transmisie automata cu dublu ambreiaj si 8 rapoarte, asigurand o experienta de conducere remarcabila.
Performante inaltatoare in varianta Coupe si Spider
Ferrari anunta cifre impresionante de performanta pentru V12 Coupe si Spider. Coupe-ul este capabil sa atinga 100 km/h in doar 2,9 secunde, 200 km/h in 7,9 secunde, si sa atinga o viteza maxima de 340 km/h. In timp ce Spider-ul este putin mai incet, necesitand 2,95 secunde pentru a ajunge la 100 km/h si 8,2 secunde pentru a atinge 200 km/h. Desi performantele sunt uimitoare, acest lucru nu vine cu un compromis major in ceea ce priveste greutatea, deoarece Coupe-ul cantareste 1.560 kg, iar Spider-ul are o masa proprie de 1.620 kg.
Modelarea cuplului - O inovatie software patentata
Ferrari anunta o premiera in lumea motoarelor aspirate natural: o solutie software patentata care a contribuit la sculptarea unei curbe de cuplu mai robuste in treptele a treia si a patra. Desi inginerii sunt reticenti in a oferi detalii tehnice, "Aspirated Torque Shaping" (modelarea cuplului aspirat) este menita sa amplifice senzatia de cuplu maxim si impuls neintrerupt. In urma modificarilor, Ferrari raporteaza o crestere de 12% in cuplul transmis la rotile din spate fata de modelele V12 anterioare.
Rigiditatea torsionala a sasiului creste cu 15%, sustinuta de o suspensie MagneRide reglabila si jante forjate de 21 de inci. Directionalitatea suspensiei distribuie aproximativ diferenta intre un 812 si un Competizione hardcore. Proprietarii pot alege sa o echipeze cu anvelope Michelin Pilot Sport S5 sau anvelope Goodyear cu profilul Eagle F1 Supersport, cu pneuri Michelin fiind recomandarea principala. Clapetele de aer active si generatoarele de vortex optimizeaza aerodinamica, iar turnurile de amortizare integreaza aluminiu reciclat pentru reducerea emisiilor de CO2 in timpul fabricatiei.
Performanta de franare de top
Redimensionarea ampatamentului, cu o scurtare de 0,8 inci si o strangere a razei de viraj, contribuie la o manevrabilitate sporita, transformand GT-ul intr-un vehicul decisiv mai agil. Inginerii Ferrari subliniaza ca reducerea totala de 2,0 inci imbunatateste semnificativ manevrabilitatea.
Pentru oprirea unui Ferrari cu o greutate declarata de 3.432 de lire sterline, V12 adopta un sistem impresionant de franare prin cablu de la 296 GTB, fiind cel mai scurt sistem de franare din istoria Ferrari. Cu un sistem de „6D multi-axis sensing”, care permite fiecarei roti sa franeze independent, V12 se opreste de la 100-0 mph in doar 33 metri. Controlul alunecarii laterale, acum in a opta iteratie, este esential pentru sistemul de tractiune si stabilitate al companiei.