A fost o competiție strânsă.
Goodyear Eagle F1 SuperSport vs Michelin Pilot Sport 4S
Ambele anvelope de vară au fost testate în dimensiunile 225/40 R18 pe aceeași mașină și cu aceeași distribuție a greutății. În ceea ce privesc proporțiile, compoziția anvelopelor de vară conține mai puțin cauciuc natural decât cea pentru anvelope de iarnă, ceea ce se traduce printr-o duritate mai mare a anvelopei, care poate fi astfel mai rezistentă și mai performantă atunci când este expusă la temperaturi mai ridicate.
Să ai o anvelopă UHP care îți oferă mult spațiu de manevră, făcându-te în același timp să te simți în siguranță la volan, poate fi greu de găsit. Și tocmai asta fac aceste două anvelope.
Cu Eagle F1 Supersport, Goodyear a dezvoltat o anvelopă care oferă o tracțiune excelentă și abilități de virare în condiții de vreme uscată și umedă. Această anvelopă este excelentă în special pentru persoanele cărora le place să obțină mai multă senzație cu mașina lor, deoarece are un control foarte direct al direcției și oferă capacități excepționale de manevrabilitate.
Este dificil să le găsești puncte slabe reale și doar comparațiile aprofundate ale fiecărei caracteristici oferă diferențe mici și neglijabile în factori precum manevrabilitatea pe carosabil umed și zgomotul în comparație cu alte anvelope. Per total, întruchipează perfect o anvelopă de vară. Cu manevrabilitatea lor de top pe uscat și pe umed, acvaplanarea și durata de viață garantată a benzii de rulare, aceste anvelope sunt exemplare. Din aceste motive, aceste anvelope sunt acreditate de Ferrari, Mercedes, Porsche și alți producători de automobile.
Deci, ce știm de la bun început?
Ei bine, Michelin Pilot Sport 4S are o aderență mai bună pe asfalt uscat. Este mai bun la manevrabilitatea pe carosabil umed, la acvaplanare și chiar are o rezistență la rulare ușor mai mică.
De partea cealaltă, Goodyear SuperSport nu a fost foarte departe. Și a fost mai bun la manevrabilitatea pe uscat, deoarece a reușit să gestioneze mai bine căldura.
Modelul benzii de rulare de pe ambele anvelope contribuie foarte mult la toți acești factori.
Comparație între tracțiunea pe uscat și cea pe teren umed:
Tracțiunea este împărțită în 2 părți. Una este aderența care se calculează prin măsurarea distanței de frânare. Iar cea de-a doua este timpul de manevrabilitate generală, care se calculează prin măsurarea timpului mediu de care a avut nevoie anvelopa pentru a termina turele.
Cu ajutorul construcției Multi-Compound și a tehnologiei uimitoare a benzii de rulare, Michelin Pilot 4S devine regele aderenței pe uscat.
Pe suprafețe uscate, Michelin Pilot Sport 4S a parcurs 33 de metri pentru a trece de la 100 km/oră la 0 km/oră. În timp ce Goodyear Eagle F1 SuperSport a parcurs 34 de metri. Acest lucru face ca Pilot Sport 4S să fie mai bun la aderența pe uscat.
Michelin Pilot Sport Sport 4 S are o zonă de contact cu șoseaua a benzii de rulare puțin mai mare. (Cu toate acestea, rezistența la rulare la ambele anvelope este aproape aceeași). Există mai multe blocuri pe Goodyear, în timp ce la Michelin se poate observa că nu există, fiind vorba doar de șanțuri. Acest lucru se traduce prin mai mult contact cu drumul, deci mai multă aderență.
Pe asfalt umed, Michelin Pilot Sport 4S a avut nevoie de 35,5 în metri, în timp ce Goodyear Eagle F1 SuperSport a avut nevoie de 36,5 metri pentru a trece de la 80 km/h la 0 km/h.
Dar totuși, acolo unde Michelin Pilot Sport este mai bun la aderență pe uscat, Goodyear SuperSport este mai bun la manevrabilitate pe uscat. Timpul mediu general al turelor pentru SuperSport a fost mai mic decât Michelin 4S. Acest lucru se datorează designului umărului exterior al lui Goodyear. Amplasarea blocurilor de umăr pe ambele anvelope sporește capacitatea de virare.
De asemenea, numărul mai mare de muchii de mușcare care se prind de suprafața drumului în timpul virajelor îmbunătățește capacitatea de manevră și puterea. Această combinație face ca această anvelopă să fie mai bună.
În ceea ce privește timpul de manevrabilitate, timpul mediu parcurs pe tururi pentru Michelin Pilot Sport 4S a fost de 94,5 secunde, în comparație cu timpul Goodyear Eagle F1 SuperSport de 94 de secunde, ceea ce face ca Goodyear să fie mai bun la manevrabilitatea pe suprafețe uscate.
Manevrabilitatea lui Goodyear Eagle F1 Supersport pe drumuri uscate este excepțională!
În momentul în care porniți la drum, veți simți aderența stabilă și aproape reconfortantă a acestor anvelope care se prind de asfalt.
Ceea ce este interesant în legătură cu aderența sa este că aceasta devine tot mai puternică cu cât mergi mai repede cu anvelopa. Acestea folosesc un compus special de rășină încorporat în prima linie a benzii de rulare, îmbunătățind microcontactul cu drumul pentru a oferi o aderență sporită pe șosea.
Pentru a spori performanța pe drumuri uscate, anvelopa este prevăzută cu blocuri de umăr specializate. Umărul exterior al anvelopei are un model închis, zimțat, care permite anvelopei să rămână în contact maxim cu șoseaua în virajele strânse. Această stabilitate sporită a aderenței în viraje, combinată cu o manevrabilitate excelentă (care provine din designul asimetric al benzii de rulare), vă face să fiți incredibil de încrezător atunci când virați, fără posibilitatea de a vira prea mult sau prea puțin, indiferent de ce fel de drum este. Aderența în viraje, atunci când virați, este, de asemenea, ajutată de podurile de asistență din canelura 1. Având în vedere cantitatea de tracțiune pe care o oferă aceste anvelope, le poți împinge cu ușurință la limitele lor absolute fără să simți că pierzi controlul.
Cu toate acestea, aceeași manevrabilitate a anvelopelor Goodyear nu se transpune pe asfalt umed.
Timpul mediu pe turul pe teren umed pentru Michelin Pilot Sport 4S a fost de 65 de secunde, iar pentru Goodyear Eagle F1 SuperSport a fost de 66 de secunde.
Manevrabilitatea pe carosabil uscat este singurul domeniu în care Goodyear SuperSport bate Michelin. Pentru că la timpii de manevrabilitate pe teren umed și la acvaplanare, Michelin Pilot pare să fie mult mai bun. Cu aproape același lucru, dar totuși mai bun când vine vorba de zgomot și rezistență la rulare.
Acest lucru are de-a face cu două lucruri: primul este, bineînțeles, suprafața de contact cu drumul, care este mai mare la Michelin. Al doilea este creșterea temperaturii pe măsură ce turele continuă. Goodyear SuperSports gestionează bine căldura pe drumuri uscate, în timp ce pe drumuri umede, temperatura nu este crescută atât de mult. Așadar, Pilot Sport a reușit să mențină același nivel de tracțiune pe tot parcursul.
Dar totuși, datorită celor trei benzi de rulare foarte late de pe SuperSport, care sunt alcătuite dintr-un compus pentru teren umed, performanța generală a lui Goodyear SuperSport nu este prea rea.
Banda de rulare cu tehnologia sa dual plus, în care există un compus din două părți, cu un aranjament în formă de U, pentru a spori performanța pe carosabil umed. Banda de rulare conține, de asemenea, trei blocuri centrale care îi îmbunătățesc performanța pe drumuri umede, oferind o aderență mai puternică pe șosea. În mod surprinzător, anvelopa se descurcă destul de bine pe vreme umedă, chiar și la viteze mari, păstrând acea aderență fermă cu drumul și cu umerii de putere, și nu simți că mașina se sprijină pe anvelope în timp ce conduci.
Chiar și atunci când întâlnești o pierdere momentană de aderență (care se va întâmpla doar dacă pui mai multă putere în roată în timpul virajelor), este previzibilă, iar în momentul în care aderența se rupe, o poți simți și o poți gestiona în consecință. În niciun moment nu simți că mașina îți scapă.
Rezistența la rulare
În cazul anvelopelor Michelin Pilot Sport 4S, aceasta se situează în medie în jurul valorii de 9,6 kg/t, în timp ce Goodyear Eagle F1 SuperSport experimentează o rezistență la rulare de 9,7 kg/t.
Este mult, dar este de înțeles, deoarece ambele anvelope sunt anvelope UUHP.
Anvelopele UHP se concentrează în principal pe asigurarea unei tracțiuni excelente pe carosabil uscat și umed. Nicio anvelopă UUHP nu poate egala cifrele scăzute de rezistență la rulare ale unei anvelope UHP (ultra high performance tire).
Această rezistență ridicată la rulare vine cu un cost sub forma cheltuielilor cu combustibilul. Cu toate acestea, aceste anvelope sunt, de obicei, obișnuite în vehiculele cu întreținere ridicată, deoarece aceste anvelope sunt acreditate de astfel de producători de automobile. Producția prietenoasă din punct de vedere al costurilor nu este un lucru de care se ține cont în proiectarea și fabricarea acestor anvelope. Se presupune că utilizatorii trebuie să gestioneze investiția în combustibil pentru aceste anvelope.
Cu ambele anvelope deja grele pentru portofel, obținerea unui consum mai mare de combustibil face ca aceste anvelope să fie printre cele mai scumpe de pe piață.
Totuși, dintre cele două, Michelin Pilot 4S are o rezistență ușor mai mică la rulare. Dar tot nu este nimic cu care să te lauzi.
Acvaplanare:
Rezistența la hidroplanare este capacitatea unui pneu de a menține contactul cu drumul, în ciuda prezenței apei.
Pneul Michelin Pilot Sport 4S are o tehnică excelentă de aquaplanare cu ajutorul elastomerilor funcționali și al siliciului. Acest lucru conferă vehiculului o aderență excelentă la drum chiar și atunci când este prezentă apă între anvelope și suprafața drumului.
În timp ce alte anvelope UUHP tind să se simtă sportive în timpul conducerii pe drumuri umede și nu au cea mai bună aderență pe ele, modelul Sport 4S se remarcă prin faptul că oferă un echilibru primar subvirator, oferind o aderență excepțională pe șosea și oferindu-vă o conducere sigură și plăcută.
Viteza de plutire a Michelin Pilot Sport 4S se situează în medie în jurul valorii de 78,5 km/h. În comparație cu viteza de plutire a lui Goodyear Eagle F1 SuperSport de 74 km/h.
Cu tracțiunea incredibilă pe carosabil umed de care a dat dovadă această anvelopă, în mod natural, abilitățile sale de hidroplanare sau capacitatea de a împinge apa de sub anvelope în timp ce conduceți sunt incredibile.
Acest lucru nu numai că vă face mai sigur, previne derapajul și alunecarea, dar menține o aderență fermă pe șosea pe tot parcursul deplasării.
Când vine vorba de ploaie torențială și furtuni extreme, anvelopa duce la o mică supravirare în timp ce virați (în special pe partea din spate).
Cu toate acestea, în general, atunci când conduceți pe drumuri umede și prin câteva bălți, abilitățile de hidroplanare ale anvelopei rezistă extrem de bine și vă fac să vă simțiți foarte încrezător la volan.
Zgomot și confort:
În general, cu ambele anvelope, deși deplasarea este în mare parte silențioasă și confortabilă, trebuie totuși să faci un mic compromis în ceea ce privește confortul și nivelul de zgomot foarte ușor crescut la această mașină.
Atât anvelopele Michelin Pilot Sport 4S, cât și cele Goodyear Eagle F1 SuperSport prezintă aproape același nivel mediu de zgomot exterior de 72 dB pe asfalt.
Este în general un nivel de zgomot acceptabil, dar este totuși un factor care trebuie luat în considerare atunci când se face o achiziție.
Motivul care stă la baza acestor niveluri ridicate de zgomot la ambele anvelope este faptul că ambele fiind anvelope UUHP, performanța lor este optimizată pentru tracțiune pe uscat și pe umed.
O anvelopă de înaltă performanță are o rezistență mare la rulare, ceea ce provoacă frecarea drumului, ceea ce duce la zgomote. În plus, este o anvelopă axată pe aderență și stabilitate. Acestea contribuie la zgomotele puternice.
Cu toate acestea, nivelul de confort al acestor anvelope este admirabil. Ele garantează un condus sigur și faptul că puteți conduce cu încredere fără să vă faceți griji cu privire la aderența vehiculului dumneavoastră pe șosea.
Acest lucru înseamnă că aceste anvelope oferă în continuare o călătorie foarte confortabilă și relativ silențioasă cu ajutorul tehnologiei lor de confort acustic.
Aceasta funcționează ca o pernă antifonică pe anvelope care absoarbe vibrațiile aerului în timp ce conduceți și reduce zgomotul, făcând călătoria mai liniștită și mai plăcută.
Atunci când sunt împinse la limitele lor, pe măsură ce crește senzația anvelopei, s-ar putea să constatați și o creștere a zgomotului rutier.
Atunci când conduceți pe drumuri netede, cum ar fi autostrăzile, zgomotul va fi neglijabil. Cu toate acestea, nivelul de zgomot ar putea crește puțin pe pavaje mai texturate.
Acestea au pereți laterali foarte groși, care ajută la creșterea confortului în timp ce conduceți, absorbind gropile și alte imperfecțiuni de pe șosea.
Michelin a fost foarte puțin mai bun la zgomot, totuși.
Asta pentru că anvelopa vine cu o acoperire din aramidă și nailon pentru linia de putere, care asigură un contact excelent al amprentei cu drumul. Acest lucru ajută la o rulare mai stabilă pe toată gama de viteze.
Rezistența la uzură:
Goodyear Eagle F1 Supersport este o anvelopă care este mai predispusă la uzură din cauza intensității performanței sale.
Intervalul mediu de kilometri pe care îl puteți obține de la aceste anvelope este de 5.000 până la 10.000 de kilometri; cu toate acestea, acest interval va diferi în funcție de condițiile în care conduceți.
Anumite caracteristici de protecție încorporate în această anvelopă pentru a prelungi durata de viață a benzii de rulare, cum ar fi dispozitivul de protecție a jantei și pereții laterali îngroșați, vor proteja anvelopa împotriva zgârieturilor provocate de borduri.
Atunci când anvelopa se uzează, aceasta a fost modelată într-o formă multi-radială pentru a rezulta o uzură uniformă.
Aceste anvelope sunt mai susceptibile să se uzeze mai repede atunci când alinierea lor este asimetrică.
Pe măsură ce anvelopele se uzează, acestea vor deveni, de asemenea, mai zgomotoase cu timpul și vor fi mai predispuse la supravirare și subvirare.
Rețineți că nici anvelopele ultraperformante nu sunt construite pentru a dura mult timp; în schimb, au fost proiectate pentru a oferi performanțe maxime în ceea ce privește tracțiunea, viteza și abilitățile de virare.
În ceea ce privește Michelin. Cu o bandă de rulare de 7,5 mm, aceste anvelope sunt, de asemenea, foarte durabile.
Aceste anvelope au o garanție limitată la 30.000 de kilometri. În afară de aceasta, ele au și o garanție standard pentru materiale și manoperă pe durata de viață a benzii de rulare originale. Aceasta este o durată de viață remarcabilă a benzii de rulare, mai ales pentru o anvelopă de vară.
În general, anvelopele cu o aderență excelentă nu sunt la fel de eficiente când vine vorba de durata de viață a benzii de rulare. Acest lucru se datorează faptului că, cu cât aderența este mai bună, cu atât mai mult contact și frecare cu drumul. Aceștia sunt factori care pot uza cu ușurință anvelopele. Cu toate acestea, Sport 4 S depășește acest compromis.
O altă caracteristică care îi asigură siguranța este finisajul tactil premium, adăugând un efect de catifea întunecată pe peretele lateral exterior.
Rezumat:
Deci, ce avem aici. Pe de o parte avem regele aderenței pe uscat. Michelin Pilot 4S.Iar pe de altă parte avem regele manevrabilității pe uscat, Goodyear SuperSport.
Dar, pe lângă faptul că are o aderență mai bună pe uscat, Michelin Pilot Sport 4S este mai bun și pe asfalt umed. Este mai bun la manevrabilitatea pe ud, la aquaplaning și chiar are o rezistență la rulare ușor mai mică. Dar... este scump.
Goodyear Eagle F1 Supersport este o anvelopă excelentă care oferă utilizatorilor un nivel de control și încredere de neegalat. Răspunsul său la direcție este direct, iar manevrabilitatea este cel puțin impresionantă. Anvelopa excelează atunci când vine vorba de menținerea aderenței atât pe drumuri uscate, cât și pe drumuri umede. Cu toate acestea, din cauza tracțiunii și performanței excelente a acestei anvelope, există o ușoară pierdere de confort în ceea ce privește calitatea de rulare și durata de viață a benzii de rulare.