Producatorul de anvelope premium Hankook echipeaza noul Mercedes-AMG GT Coupé cu anvelopele UUHP (Ultra Ultra High Performance) Ventus S1 evo Z direct din fabrica. In concordanta cu caracteristicile dinamice ale masinii sport cu tractiune integrala, care dezvolta pâna la 430 kW/585 CP, anvelopa are un model sportiv personalizat si un amestec modificat al benzii de rulare, care garanteaza aderenta maxima chiar si in situatii extreme de conducere. Aprobarea OEM, inclusiv eticheta "MO1" de pe peretele lateral al anvelopei, marcheaza primul parteneriat intre Mercedes-AMG si Hankook.
„Suntem mândri sa fim un furnizor OEM pentru noul Mercedes-AMG GT Coupé – un model de inalta performanta cu manevrabilitate deosebit de sportiva. Consideram acest lucru o confirmare a faptului ca produsele noastre indeplinesc cele mai inalte cerinte”, a declarat Sanghoon Lee, Presedinte si COO al Hankook Tire Europe. „Cu manevrabilitatea sa remarcabila si tehnologia derivata din motorsport, Hankook Ventus S1 evo Z este partenerul perfect pentru modelul emblematic din gama Mercedes-AMG.”
Modificari specifice pentru imbunatatirea performantelor anvelopei si vehiculului
Una dintre caracteristicile speciale ale anvelopelor Ventus S1 evo Z de pe Mercedes-AMG GT Coupé este banda de rulare extra-lata. Impreuna cu un model de anvelopa specific modificat, aceasta ofera o stabilitate de prima clasa. In plus, dezvoltatorii de anvelope Hankook au echipat Ventus S1 evo Z pentru utilizarea pe Mercedes-AMG GT Coupé cu un strat de aramida hibrida intarit, care imbunatateste performanta, in special pe suprafete uscate. Materialul din aramida previne expansiunea nedorita a anvelopei din cauza fortelor centrifuge la viteze mari – extrem de important pentru un vehicul cu o viteza maxima de peste 196 mph (315 km/h). Drept urmare, anvelopa are un indice de viteza de (Y). In plus, deformarea benzii de rulare din cauza fortelor laterale la schimbarea directiei este minimizata, ceea ce promoveaza manevrabilitatea si controlul neutru in orice moment.
Amestecul benzii de rulare este, de asemenea, nou, cu mai mult siliciu pentru o aderenta si rigiditate mai bune in toate conditiile meteorologice. Amestecul modificat al materialului inseamna ca banda de rulare se interconecteaza acum si mai eficient cu suprafata drumului, pentru o performanta maxima de frânare. In plus, noul amestec poate rezista la temperaturi ridicate cauzate de utilizarea extrema, mentinând nivelul de performanta acestor anvelope constant pentru mai mult timp.
Caracteristicile anvelopei Hankook Ventus S1 evo Z combina pentru a impinge si mai departe limitele anvelopei UUHP proiectata pentru Mercedes-AMG GT Coupé. Anvelopa poarta eticheta "MO1" (= Mercedes-AMG Original) pe peretele lateral. Doar aceste anvelope sunt aprobate ca echipament original pentru un vehicul Mercedes-AMG, si criterii stricte sunt impuse de catre producator in acest sens.
Testate la Nürburgring Nordschleife
Pe lânga cerintele extreme de performanta, timpul scurt de dezvoltare a reprezentat, de asemenea, o provocare pentru echipa Hankook. In loc de cei doi ani obisnuiti, dezvoltatorii au avut doar opt luni, care au inclus si teste intensive de manevrabilitate pe uscat pe circuitul de 12.665 mile de la Nürburgring Nordschleife, unul dintre cele mai dificile circuite de curse din lume, cu numeroase curbe si o diferenta de nivel de peste 300 de metri. Un tur in conditii de curse echivaleaza aici cu aproximativ 1243 mile de condus zilnic. Ventus S1 evo Z si Mercedes-AMG GT Coupé au atins o viteza maxima de 190 mph (305 km/h) si o viteza medie de aproximativ 93 mph (150 km/h) pe "Green Hell". Inginerii de dezvoltare Hankook au fost in contact strâns cu pilotii de testare Mercedes-AMG pe tot parcursul testelor. „Daca iti poti atinge obiectivele de performanta si viteza pe Nordschleife, poti avea incredere deplina in capacitatea acestor anvelope de vara. Parteneriatul cu Mercedes-AMG va creste si mai mult reputatia numelui Hankook in segmentul super sport,” spune Klaus Krause, seful Centrului Tehnic Hankook Europe (ETC).
Hankook produce anvelopele furnizate in dimensiunile 295/35 ZR20 (105Y) XL pentru fata si 305/35 ZR20 (107Y) XL pentru spate la fabrica sa din Rácalmás, Ungaria.