Ce este de fapt nou cu Michelin Pilot Sport 5?
Michelin tocmai a lansat noul Michelin Pilot Sport 5 și pare a fi o actualizare foarte interesantă, dar poate nu ceea ce ne așteptam!
În primul rând, câteva informații generale pentru a clarifica unele confuzii din online... Michelin Pilot Sport 5 (PS5) înlocuiește direct Michelin Pilot Sport 4 (PS4) și, deși nu a existat niciun anunț oficial despre înlocuirea lui Pilot Sport 4 S (PS4S), este probabil că și acesta va fi înlocuit la un moment dat.
Versiunea „non-S” a gamei de anvelope vară Pilot Sport a fost întotdeauna destinată roților de dimensiuni mai mici și este mai puțin orientată spre performanță decât versiunea „S”. De exemplu, în Europa, Pilot Sport 4 a fost disponibil de la dimensiunile roților de la 16" la 22" și s-a adresat segmentului de mașini și SUV-uri care au nevoie de mai puține performanțe finale și puțin mai mult confort.
Iată segmentul de utilizatori către care se adresează PS5.
După cum știm Pilot Sport 4 S, cel puțin în Europa, a început cu dimensiuni de 19” și a urcat până la 23”, oferind aderență și manevrabilitate ușor îmbunătățite pe uscat și umed, în detrimentul unui confort scăzut și rezistență la rulare. Diferențele pentru aceste anvelope Michelin erau mici, dar existau. Cel mai probabil și PS5 va fi disponibil pe aceleși dimensiuni.
America de Nord este o piață ușor diferită și aproape că nu aveau dimensiuni ale PS4. Potrivit comunicatelor de presă, este probabil ca America de Nord să aibă o disponibilitate puțin mai mare a PS5, mai ales în timp ce noi așteptăm la nivel global înlocuirea PS4S.
Ce s-a schimbat?
Tire Reviews va testa pentru prima dată PS5 în martie împotriva tuturor rivalilor săi premium, inclusiv noile anvelope Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, dar există câteva lucruri cheie pe care le putem învăța din comunicatele de presă și datele care sunt disponibile în mediul online.
Cele mai mari modificări aduse pentru PS5, când îl comparăm cu PS4, pare a fi o rezistență la uzură mult îmbunătățită. Michelin a fost întotdeauna unul dintre liderii în materie de uzură, dar este corect să spunem că PS4 nu a îndeplinit standardul obișnuit, deseori având rezultate medii la testele de uzură.
Cu PS5, Michelin pare să fi recâștigat un avantaj față de rivali, și unul mare de altfel.
Pentru a vă face o idee despre rezistența la uzură îmbunătățită, PS4 a fost învins convingător de Asymmetric 5 la testele de uzură, dar PS5 pare să ofere aproape o DUBLĂ durată de viață a benzii de rulare față de Goodyear, Bridgestone și Pirelli!
Comunicatul de presă Michelin vorbește, de asemenea, despre manevrabilitate și receptivitate, introducând în combinație termeni precum Dynamic Response Technology, care pare să implice faptul că PS5 ar trebui să se descurce mai bine, dar la o inspecție ulterioară se pare că a fost preluată toată tehnologia care a existat pe PS4.
Deoarece TUV a avut anvelope pentru a testa frânarea, pare logic că ar fi testat și manevrabilitatea și nu există nicio referință că PS5 ar fi „mai bun” sau „mult mai bun” decât rivalii săi sau chiar PS4, s-ar putea ca diferențele de manevrabilitate ale noilor Pilot Sport 5 sa fie mici sau inexistente. Evaluările anvelopelor se vor afla desigur în viitorul apropiat.
Unii ar putea considera acest lucru dezamăgitor și va fi deosebit de interesant să vedem dacă noul Asymmetric 6 trece peste PS5 în ceea ce privește aderența, deoarece PS4 și Asymmetric 5 au fost foarte aproape. Michelin se concentrează ferm pe performanța de lungă durată și ca anvelopele lor să funcționeze cât mai bine posibil până la durata de viață legală a benzii de rulare de 1,6 mm. Se pare că noul Michelin Pilot Sport 5 va face acest lucru din abundență.
Un ultim lucru de luat în considerare - Michelin a câștigat absolut orice competiție de design in ceea ce privește pereții laterali, deoarece fiecare nou Pilot Sport 5 are peretele lateral frumos cu atingere catifelată care a apărut pe noile anvelope Michelin. În prezent, niciun producător rival nu oferă ceva atât de sexy, putem spune.