Pășind în urma modelului Citroën C5 X, cel mai nou model e-C4 X 100% electric, este modelul care a rupt tiparul privind designul tradițional și vine cu o caroserie unică, asociată unui fastback, cu temperament de SUV dar finețea unui sedan.
Acest nou model vine cu o interfață nouă, iar cu ajutorul MyCitroën Drive Plus, clienții beneficiază de servicii conectate și conectivitate totală.
„Ne face o deosebită plăcere să prezentăm clienților noul ë-C4 X, care va contribui semnificativ la prezența și expansiunea vânzărilor mărcii Citroën pe piețele internaționale și în Europa”, declară Vincent Cobée, CEO Citroën. „Numeroși clienți ne-au mărturisit că își doresc o alternativă accesibilă, responsabilă și elegantă la hatchback-urile și SUV-urile deja prea numeroase în segmentul vehiculelor compacte. Venim astăzi cu cea mai bună interpretare a acestor așteptări: un design distinctiv, orientat spre viitor, care oferă confortul, tehnologia, siguranța și valoarea pe care clienții le așteaptă de la marca Citroën, dar și un spațiu la bord și o versatilitate de excepție, cu avantajul motorizării pur electrice cu zero emisii”.
Noul ë-C4 X 100 % electric este ideal pentru o mașină de familie, prin spațiul de depozitare al portbagajului de 510 litrii. Cu un motor de 100 kW și o autonomie de 360 km, acest model este singurul vehicul pur electric care îmbină cu success designul și confort. Cel mai probabil aceasta va ieși echipată cu anvelope de vară, special concepute pentru vehicule electrice.
El este o alternative la modelul Audi Q4 e-tron Sportback și recentul Peugeot e-408. Gama franceză l-a poziționat între SUV-ul C4, cu elegantă sporită, și C5 X.
Designul e-C4 X
Formă caroseriei îl face să nu fie nici hatchback și nici SUV. Este o îmbinare între cele două tipuri, cu partea frontală asemănătoare cu a modelului C4, dar mult mai elegant din profil.
Modelul X vine cu portbagaj nou, un set de lunimi de frână diferit față de modelele anterioare, și o bară de protecție cu design inovator. Noua înfățișare a acestui model tinde spre minimalism față de varianta standard.
În fotografiile de prezentare, acest model apare echipat cu jante din aliaj de culoare neagră dar cu marginile polișate de culoare argintie.
Interiorul modelului Citroën e-C4 X
Destul de asemănător cu varianta e-C4, găsim același afișaj electronic pe bord, cu un ecran central mare și cu simplitate în design, lăsând puține comenzi fizice pentru încălzire și aer condiționat.
Chiar dacă e-C4 X nu oferă un plafon mai ridicat, plusul de elegantă este dat de dimensiunea crescută a lunetei.
Un lucru deloc de neglijat este supradimensionarea portbagajului la 510 litri față de cei 380 litri ai modelului e-C4, dar care tot nu-l depășește pe cel al rivalului Peugeot 408 de 536 litri.
Nu este de ignorat nici faptul că aceasta va avea montat pe jante, cel puțin așa a fost prezentată în imaginile de pe site-ul oficial, anvelope Michelin.
Bateria e-C4 X
Noul Citroën este dotat cu un acumulator de 50kWh care poate fi încărcat folosind stațiile de încărcare rapidă publice de 100 kW. Încărcarea de la 10% la 80% se va face în aproximativ 30 de minute. Încărcarea poate dura între cinci și șapte ore folosind încărcătorul de bord de 11 kWh.
Imediat ce acumulatorul a fost încărcat afișajul ne arată că putem parcurge 360 km ceea ce depășește variant e-C4 standard.
Motorul și performanța
Dotarea acestui model este unică: motor electric care dezvoltă 136 cp și atinge 100 km/h în 9,7 secunde.
Acest lucru nu face această mașină rapidă, dar este ideală pentru oraș și doar ocazional pe autostrăzile din afară orașelor.