Dacia va aduce conceptul Dacia Bigster în România în următorii ani, viitorul SUV din segmentul C urmând să fie lansat clienților în 2025. Fratele mai mare al lui Duster are aproximativ 4,6 metri lungime și poate găzdui șapte pasageri.
Yohan Ori, șeful studioului de design Dacia din București, a prezentat conceptul Dacia Bigster, același dezvăluit la conferință de șeful Grupului Renault, Luca de Meo, pentru a prezenta planul de relansare al grupului, Renaulution, începând din 2021.
Dacia Bigster se bazează pe aceleași baze CMF-B ca și sedanul Logan și hatchback-ul Sandero. Aceasta este soluția unică a celor de la Dacia care va permite ca Bigster să fie vândut la un preț accesibil. Modelul se vinde cu aproximativ 30.000 de euro, pragul de preț pe care Dacia l-a atins pentru prima dată.
Conceptul Bigster nu conține trucuri de design, cum ar fi elemente cromate sau ornamente exterioare din aluminiu. Avem de-a face cu un SUV adevărat și cu opțiunea asumată ca în acest caz să folosească piese din plastic reciclat pentru protecția tuturor părților.
Dacia Bigster, motor 4×4
Gama va fi disponibilă cu tracțiune 4×4, cu combustie internă și motoare hibride și poate găzdui până la șapte pasageri. La capitolul anvelope, acesta este echipat cu pneuri care sunt mai degrabă pentru teren accidentat decât pentru șosea.
În esență, Dacia Bigster va fi propulsată de cea mai bună gamă de motoare. Pentru început, vom avea un motor pe benzină, un TCE de 1 litru cu 110 CP și 200 Nm, un motor de 1,3 litri cu 130 CP, o versiune de 155 CP și două diesel de 1,5 litri. Dacia Bigster E-Tech hibrid va avea un motor pe benzină de 1,6 litri cu 140 CP, precum și două motoare electrice de 205 Nm și o transmisie automată cu o baterie de 1,2 kWh 230 V.
Dacia Bigster are 4,6 metri lungime, dar cu câțiva milimetri mai lung decât modelul Jogger recent lansat (4,547 m).
În concluzie, această mașină va rula cu anvelope all season pentru toate tipurile de teren pentru a menține linia dură a designului.
Dacia spune că noul SUV va avea un interior foarte spațios.
Modelul va fi lansat în 2024, iar primele mașini vor ieși pe străzile României în 2025.
"Cred că vom vedea 90 până la 95 la sută din conceptul Bigster pe versiunea de producție. Majoritatea elementelor pe care le vedem sunt similare", a spus designerul Dacia.
„Conceptul Bigster anunță un viitor SUV din segmentul C care în prezent nu există în gama Dacia. Va fi cea mai mare mașină din viitoarea gamă a mărcii. În ceea ce privește designul, am încercat să simplificăm pe cât posibil „mesajul” pentru a evidenția simplitatea, soliditatea, soliditatea și modernitatea mașinii”, a declarat Yohan Ori, șeful Design Studio Dacia din București.
La exterior, logo-ul 3D în formă de Y iese în evidență și este acum mai lat, subliniind aspectul robust tipic modelului SUV. Culoarea verde închis a corpului sporește și mai mult acest lucru.
„Culoarea kaki pe care o vedeți pe conceptul de spectacol face parte din nouă identitate de brand a Dacia. Mărcile devin ceva cu care putem fi mândri. Trebuie să vă amintiți că mașina pe care o vedeți acum este foarte aproape de mașina care va întră în producție. Nu spun că veți găși cu siguranță tot ce vedeți acum pe versiunea de serie, dar conceptul este foarte aproape de mașina care va intră în producție”, a declarat Yohan Ori la evenimentul de astăzi de la București.
Interiorul, este ținut secret
Deși interiorul nu a fost dezvăluit în concept car prezentat la București, cu doar câteva linii vizibile prin geamurile opace, oficialii Dacia au menționat că habitaclu va fi „primitor, cea mai spațioasă cabină din această categorie”.
„Bigsterul va fi doar cel mai nou model anunțat în programul nostru Renault. Până atunci vor fi mai multe noutăți despre Dacia. Vor urmă și alte modele, înainte de Bigster. Nu vom renunța la ideea de a oferi clienților noștri vehicule cu cinci sau șapte locuri la prețuri accesibile și interioare spațioase. Prin urmare, ne vom actualiza gama de produse pentru a se potrivi cererii. Cu Bigster, intrăm într-un nou segment, cel compact, fără a renunța la formula Dacia care oferă esențiale. Pe lângă avantajele care ne vor oferi avantajul utilizării platformei CMF-B pentru toate modelele Dacia și Lada, vom muta ambele mărci pe segmentul C (compact). În Rusia acest lucru se va realiza prin renașterea modelului Niva, în timp ce în Europa acest lucru se va realiza printr-o versiune de serie a conceptului Bigster”, detaliază Denis Le Vot.
Privindu-l în ansamblu, prin culoare, designul setului de jante și liniile caroseriei, acest concept capătă un aer futuristic, demonstrând evoluția în timp a acestui brand.
Din 2004, Dacia a vândut peste 7 milioane de vehicule în 44 de țări, dintre care multe au devenit cele mai bine vândute în segmentul său. Prin urmare, în Europa, Sandero a fost cel mai vândut model pentru clienții privați în ultimii ani, în timp ce Duster a fost cel mai bine vândut SUV din categoria sa.